Što se više promatra slijed ostvarenja arhitekata Lacaton & Vassal to se više dolazi do uvjerenja da taj slijed ima neke sličnosti s glazbenim oblikom koji su posebno cijenili skladatelji glazbe klasicizma i romantizma: temom s varijacijama. Poznat je njezin princip: počevši od često jednostavne glazbene ćelije, razvija se niz gibanja koja imaju svoj vlastiti karakter, ali sva se nanovo vraćaju na početnu temu. Konzistentna umjetnost koristi sva sredstva koja nudi skladanje – ritam, tonalitet, kontrapunkt – kako bi izvorna glazbena ćelija doživjela višestruke transformacije, ali da ipak uvijek ostane prepoznatljiva. Dakle, to je upravo onaj utisak koji imamo kod svakog novog ostvarenja arhitekata Lacaton & Vassal. To je slučaj i kod projekta 59 socijalnih stanova dovršenih prošle godine u Mulhouseu, koji je nova i originalna varijacija istog prostornog koncepta zamišljenog prije više od 20 godina. Značajno je to da je taj koncept ostvaren u njihovoj prvoj realizaciji – Kući Latapie (1993.). Skromna je to zgrada, no postala je matrica njihova cjelokupnog kasnijeg rada.
Cijeli članak pročitajte ovdje.